zaterdag 2 januari 2010

nu shannon vanavond is vertrokken zijn de feestdagen afgesloten voor mij ...
ah ja morgen kuisen, en zaken oplossen die ik verschoven heb tot na bezoek van shannon.

Ik heb net een eerste brief geschreven in dagboekje voor mieke en omdat ik al zoveel moeilijke momenten met jullie heb gedeeld wou ik nu toch ook eens iets positief delen, want het doet echt deugd om haar zonder zorgen en pottekijkers te kunnen vertellen wat ik voel ... en het geeft me een heel tof voldaan gevoel ...

ik ben echt heel dankbaar voor de mensen die me door de dagen hebben geloodst : elke, tricky, sofia, shannon, willem en mijn ma... enne hoe raar het ook klinkt : tel daar zeker en vast de guust bij ... mijn schat van een deense dog ...

En ik weet dat ik hier alleen door moet, en ik besef heel goed dat ik al een hele weg heb afgelegd ...
er blijven nog zaken over die ik wil afsluiten, sommige waarvoor ik het heft niet in handen heb, voor sommige zaken begin ik me krachtig genoeg te voelen om het zelf af te sluiten en zal ik heel binnenkort voor zorgen ... maar een keer dat dit gepasseerd is, dan zal ik gerust zijn ...
gerust zijn dat ik mijn uiterste best heb gedaan voor mieke, de kindjes, shannon en mezelf .... en meer kan of kon niemand van mij verlangen ...
Awel ik ben zeker dan ik dan ook bij haar dezelfde kracht zal vinden om verder te doen, wees gerust ... ja met vallen en opstaan maar ge hebt gelijk hoor tinne ik kom er wel ...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Didier,

Je goede voornemen heb je al deels waargemaakt,Mieke is trots op jou,daar zijn we allen meer dan 100% zeker van.

Ondanks alles,de moeilijke dagen,de wrange nasmaak van de zaken die een mens moet regelen na een overlijden..je bent jezelf niet verloren.Je bent jezelf wel al vele keren tegengekomen,je hebt jezelf al veel moeten intomen en soms ook over de schreef moeten trekken,maar je bent wie je bent Didier en niets of niemand minder.
Mieke heeft voor jou gekozen,voor wie je bent,en van die keuze zal ze hierboven nog geen enkel moment spijt hebben gehad...

In 2010 kan je op onze steun blijven rekenen,

groetjes van ons uit Vilvoorde...ge weet het wel hé...

Tricky zei

Ik sluit me aan bij Elke, ze zegt helemaal wat ik ook zou willen zeggen...

Ik ben blij dat ik je een heel klein stukje mee kon dragen in deze moeilijke tijd voor jou, en ik vond het heerlijk om herinneringen op te halen, en zo Mieke weer helemaal tussen ons te voelen...

Wees maar gerust Didier, ze keek mee vanuit haar plekje (waar dan ook!) en zag dat het goed was!

Dikke knuffel,
Tricky

ps: je moet me écht nog wel je rekeningnummer sturen hoor, anders zou het wel es kunnen dat je binnenkort als een hongerige kip écht regenwormen moet gaan eten, lol! (inside joke!)

Maria M zei

Veel sterkte nog voor het komende jaar!
Knuffels voor jullie uit Mol!

tinne zei

Dank je Didier,je heb me geraakt tot in het diepste van mijn hart,je heb aan mij gedacht ,ook dit heb ik weer aan Mieke te danken ,mijn vrolijk princesje.
Zie je Didier dat Mieke jou leid,het komt wel goed

Anoniem zei

en neen, je staat niet alleen Didierke, echt niet..; je moest eens weten hoeveel lieve goeie zielen elke dag met jou meeleven,.. je zou er stom van staan, maar alleen, neen ... echt niet... wie van Mieke hield, hield ook van jou, euh.... houdt van jou... en dat zijn er heel wat hoor !i

Anoniem zei

Hey Didier,

Een late reactie,blijkbaar zie ik de nieuwe berichten pas veel later dan ze er zijn op gezet.

Nu pas zie ik dat mijn naam er ergens tussen zit :-)
(meermaals)En dat vind ik wel fijn, vooral omdat ik de betekenis er achter ken.
De betekenis van waaruit je me vermeld en hoe we er samen aan denken.

Ik heb mieke niet gekend , maar door je verhalen leer ik haar elke keer beter kennen, maar ook jou leer ik beter kennen.
(euh dat valt goed mee zenne hihi).

Ik hoop dat ik je in het nieuwe jaar nog veel mag laten lachen of samen lachen, want al dat lachen doet wel iets positief en dit niet alleen aan jou :-)

See you soon,
Sofia