dinsdag 15 september 2009

Toen vanmorgen de wekker ging, was het al moeilijk …
gelukkige verjaardag mieke en een zoen op het hangertje ….haar plaats lijkt nog leger dan anders.
Vanmorgen ook al naar het kerkhof geweest, toepasselijk in de striemende regen, bloemekes gelegd natuurlijk in oranje …
En heel veel herinneringen vandaag … hoe haar verjaardag de vorige jaren waren ..
Hoe gelukkig ze vorig jaar was met de ring die we hebben gekocht als we die middag eventjes uit het ziekenhuis mochten …
Hoe vol plannen en vuur dat ze het jaar nog ervoor zat .. toen ze op haar verjaardag met guust zijn eerste show liep in heule (en eigenlijk ook mieke’s eerste) … en wij nog van niks bewust fantaseerden wat we gingen opbouwen samen ….
Vanavond ga ik met mijn dichtste vrienden haar verjaardag “vieren” met een drankje bij ons thuis … zo had mieke het gewild : een vol huis, lachende mensen, iets drinken, herinneringen ophalen, over andere dingen kletsen … we gaan vandaag allemaal toch aan mieke denken, dus vind ik het toffer om dit samen te doen …
Mieke, waar je ook bent of als je het nu hoort of niet : gelukkige verjaardag !

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Mieke,

een gelukkige verjaardag en we denken nog steeds heel veel aan je.


Evi

mandy zei

Hoi Didier,

Wat een toeval dat ik nu net vandaag even ging kijken op Mieke haar blog.
Het blijkt haar verjaardag te zijn!
Maak er een avond van die in het teken van Mieke staat!

Marleen zei

Hoe iemand die je niet kent, enkel maar van een blog, toch in gedachten blijft...

Wat moet dat toch zo onbeschrijflijk veel pijn doen bij jou.

Anoniem zei

Dag Mieke,

Gelukkige verjaardag...ik onderstreep vooral gelukkig...want hopelijk ben je dat daar ergens op een mooie blauwe wolk..en staat ons Veerle* daar met een feesthoedje op..:-)

Ik wens je vandaag weer terug bij ons,bij je ventje,bij je kinderen,ook al weet ik dat deze wens nooit zal uitkomen,maar toch wordt er vandaag extra aan je gedacht...
je mooiste cadeau is denk ik dat Didier jouw grootste wens voor hem aan het verwezenlijken is..hij stelt het goed en blijft de moed en kracht vinden om verder te gaan en dat is zeker te bewonderen.

Mieke,we missen je...extra hard vandaag!

Elke en familie uit Vilvoorde

Tricky zei

lieve mieke,
wat mis ik je extra hard vandaag... hier in het verre ijsland ben je de hele dag in mijn gedachten geweest... en tot 3x toe zagen we een volledige regenboog, zo helemaal van de ene kant van de grond, hoog tot in de hemel, naar de andere kant... had ik nog nooit gezien... en heel even, als ik mijn ogen sloot, zag ik jou er van af glijden, lachend en vrolijk, om te komen vertellen hoe je het stelt...

hoe anders was het vorig jaar nog op je verjaardag, toen je me de dag nadien, toen ik bij je op bezoek was, zo trots vertelde over de ring die je gekregen had van Didier, en het ijsje dat de verpleging speciaal had gebracht voor je...

ik mis je meid, elke dag een beetje meer...

zoals Elke het al zo mooi schrijft, jouw grootste kado is wellicht dat het ondanks het keiharde gemis, eigenlijk best goed gaat met je ventje... hij houdt zich kranig, onder heel wat moeilijke omstandigheden... ja, je mag best trots op hem zijn...

dag meid, ik ben er niet bij op de 'party'die Didier georganiseerd heeft vanavond, maar ik voel je hier in dit prachtige land overal rondom me...

liefs
Tricky

Ines zei

Gelukkige verjaardag Mieke! Laat het vuurwerk maar knallen, geniet ervan, waar je ook bent!! En wanneer we lichtpuntjes zien daarboven... zijn het de sterren? of is het jouw vuurwerk voor ons?

Wie weet...

Ines

Maria M zei

Denken aan Mieke" EXTRA "vandaag!

Anoniem zei

Happy birthday,Mieke,wherever you are.

Clairijn
xxx

Dries , Caroline , Jappe en Jelle zei

We'll get lost together, Untill the light comes pouring through

en dan weer fris en monster

Annick zei

we missen je... happy birthday!
en voor Didier en de kindjes: een lach en een traan, en vooral héél mooie herinneringen ophalen. sterkte.
Annick

NB: de woordverificate: largues klinkt als larmes... traantjes

Elly S zei

Lag in het ziekenhuis dus een beetje te laat, maar nog even laten weten dat ik nog heel veel aan je denk lieve meid.