zondag 1 november 2009

vrijdag rebellie, vandaag verdriet
oranje lelies mieke ... een van je favorieten ...
iedereen zei me dat het ging moeilijk gaan vandaag, ik zag het verschil niet : ik mis je alle dagen wel, en ik kom bijna iedere dag naar je plaatsje.
Toen ik vanmorgen in de auto stapte kreeg ik het verdorie al kwaad... voor de eerste maal moet ik 1 november ook met jou associëren ... de nodige traantjes aan het graf en een klein beetje wrevel omdat ik nu niet durfde vrijuit tegen je praten wegens al de mensen rond me....
na bezoek bij mijn broer, pa en grootvader was ik blij iets met shannon te kunnen doen ... want wat was het stil vandaag : geen mails, geen sms, geen bezoek, geen telefoon ... toch 1 steunend smske van iemand die ik weet die dit nooit zal lezen ... de stilte van allerheiligen drong ook in huis door .
Vanmiddag was er een mis ter herdenking aan alle overledenen van dadizele dit jaar (net als in alle parochies) mijn ma en shannon hebben me vergezeld ... een mooie preek waar hij ons leven vergeleek met het streepje tussen de geboortedatum en sterfdatum ... gelijk wie we zijn, wat we hebben gepresteerd : streepje is juist hetzelfde...
na nog een koffie bij ma, nog wa spelen met shannon, die nu ook vertrokken is en nu valt de stilte nog meer op
Maar voor ik nu terug reacties krijg . :
morgen zal ik net als vandaag veel aan mieke denken, maar die herrinneringen zijn echt meer een plezier en maken het gemis draaglijk ... vandaag was moeilijk maar we zijn er doorgekomen, ik ben sterk genoeg... Everything, een beetje ons nummer he mieke, heeft hier vandaag al een aantal maal gedraaid ...en het maakt me blij ... met een glimlach kijk ik dan efkes naar haar foto, en ze lacht ....
Trouwens Michael Buble komt op 31/5 naar antwerps sportpaleis, niet zonder mij natuurlijk ...
kaarten al besteld want Michael is een beetje onze artiest geworden ...
eigenlijk zo jammer dat Michael nooit zal weten wat voor een impact zijn liedjes hebben op het leven van 2 mensen ...
Goed ik wou jullie het relaas doen van een eerste eerste november ....
en hoewel iedereen het nu al wel kent, draai deze ook nog eens ... een glimlach doet wonderen vandaag
http://www.youtube.com/watch?v=KeKtB2EhdaE

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Didier,

Ook al is het stil,nooit vergeten dat er ook vandaag zoals alle dagen aan jullie gedacht wordt...
heb een oranje kaarsje aangestoken en hoop van hieruit het toch wat verre Vilvoorde zo de warmte naar je toe te sturen.
Voel je het al?

knuffels Elke uit ja ge weet het wel hé...:-)

Shirley zei

knuffel...

Anoniem zei

hey didier,
Ook al is het veel stiller op jullie blog,dagelijks kom ik even lezen.En vraag me telkens af waarom?? Alle dagen wordt er aan jullie gedacht.
sterkte!
een bloglezertje.

Anoniem zei

we blijven aan jullie denken ; je doet het écht héél goed !!!

Lucretia zei

Even een groet en een schouderklopje!

Mandy zei

Tòch weer even op Mieke haar blog gelezen.
Heb heerlijk naar Michael Buble geluisterd,pracht van een nummer!

Groetjes Mandy.