vrijdag 30 oktober 2009

Nee je bent er niet een van
Een chrysant op je kop is niks voor jou
Zeker nu je niet anders kan
een jaarlijks monument ergert je blauw

een kost in de begroting
één in de massa
een deel in de wandeling
goed voor de bloemist zijn kassa

voor de eerste maal sta je daar te kijk
en moet je wel luisteren naar hun gezeik
en ik ken je genoeg om te weten
dat je ze liever schopt tegen hun reten

je had veel liever wat muziek hier
een glas wijn of een bier
misschien krijg je van de bezoekers nu een glimlach
dat zou je zeker willen : want dat mag

hey dit gedicht is er eentje voor jou mijn grote rebel
en voor de rest : soit wij weten het wel

Yours 4ever
Didier

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Didier, lekker recht uit het hart ; kop op in deze "stupid period" ... kerkhofkermesse.... pppffff.... Een glimlach moet er zeker van af kunnen..... ik denk aan jou !

Tricky zei

hé man,
leuk gedaan...
en nee, dat dacht ik ook niet hé, dat Mieke* chrysanten op haar kop wil hebben...
ik heb iets vele beters... maar ik ben ook niet van plan om het op die ene voorbestemde dag te brengen, want ook dat is niks voor Mieke hé (en ben trouwens niet in het land dan, lol)...
Mijn kettinkje daarentegen wordt zowat elke dag gedragen... en Michael Bublé laat regelmatig zijn stem horen hier...
wat denk je?! zou ze content zijn?!
tricky
ps: voor jou een grote portie extra sterkte voor deze dagen!

Anoniem zei

Nee,zeker geen chrysanten,liever een goed nummer van Bubblé en herinneringen ophalen,kijken naar foto's,denken aan gesprekken...het gelach van Shannon,het geblaf of gesnurk van Guust...de alledaagse dingen,...zoals ons gewone bijzondere Mieke ....

Voor jou bijzonder veel zonnestraaltjes op deze donkere herfstavonden hé maatje..en denk eraan ...jouw glimlach is haar grootste geschenk...

knuffels van Elke uit Vilvoorde.xx

Anoniem zei

Veel moed en positieve energie in deze donkere en grijze herfstdagen.
Mieke helpt je erdoor. Ook wij branden een kaarsje voor haar.

Anoniem zei

'k ben blij om nog iets van je te lezen op haar blog, want ik moet je dringend iets vragen... (en 'k durfde eigenlijk nie goe om eerlijk te zijn, want ik dring mij ook nie graag op)

is nu al de afgelopen maanden 2x dat ik Miekes graf heb zitten zoeken (je broer en pa vond ik van de eerste keer vlotjes), maar ik vind haar niét!!!
kun je mij wegwijs maken, want 'k heb geen zin om er nog een 3e keer verloren te lopen... (en dit keer tussen idd een HOOP chrysanten, wat ik ook al hààt)

een vette en welgemeende knipoog richting Dadizele Didier en thx!
Maggie