donderdag 30 april 2009

een update voor de volhouders

ik blijf me dag na dag verbazen hoeveel mensen deze blog nog steeds lezen.
Na het laatste bericht zijn er nog 20.000 hits bijgekomen. Ik begon me de laatste dagen eigenlijk wel een beetje schuldig te voelen tegenover jullie, koppige lezers, en wou jullie dan ook toch nog een kleine update geven, en een mooi getal als 175.000 hits was het excuus
Een domme onnozele smartlap zegt het zo goed : ik mis haar elke dag een beetje meer.
Het voelt zo aan als op reis gaan : de eerste dagen van huis zijt ge zo druk met alle nieuwe situaties dat je geen tijd hebt om stil te staan bij thuis, na een week of 2 echter ben je blij dat je terug naar huis mag.
Mieke het is tijd dat je terug komt !
Het wordt moeilijk de laatste dagen, hoeveel mensen er ook hun best doen : mijn ma, willem, chris, mieke, isabelle, annemie, nathalie, bart, geert, marieke, nancy, vele smskes, telefoontjes en mailkes.. het dringt nog niet genoeg door om ervan te genieten.
Ik zal nog geduld moeten hebben , maar dat is geen deugd van mij. Jaja mieke en ik hebben meer gemeen dan dat je zou denken op het eerste gezicht.
Shannon komt morgenavond voor het weekend en ik ga er een tof weekend van maken ... zij verdient dat.
Balder doet zijn eerste communie zondag, ik hoop dat ik hem efkes zie na de mis want hij moet nog zijn cadeautje krijgen van zijn mama en ik. Dat zal nog wel een heel pîjnlijke mis zijn, want mieke had dit nog zo graag meegemaakt.
Ik heb al bijna iedere dag op het kerkhof geweest, en praat tegen haar, het brengt me wat rust.
Verder blijft het druk, de papierwinkel komt op gang, en een aantal zaken die zijn blijven liggen worden dringend. Plus ik wil het huis in orde houden, ik doe mijn best zoals ik mieke heb beloofd.
Strijken zal er me nog iemand moeten leren dus als er hier chinese vrijwilligers zijn die een onhandige mens die geen wol uit katoen haalt, en levensgevaarlijk is met iets warms in zijn handen iets kan leren ... ge moogt proberen op eigen risico.
Ik wou toch iets terug doen voor de lezers hier , maar ben niet van plan om nu bij de volgende zovele hits het nog eens te doen, ik wacht af en zal doen waar ik me goed bij voel
slaapwel en geniet van een lang weekend

23 opmerkingen:

Elly S zei

Dag Didier,

Ik ben één van die volhouders en dat zal zo blijven...
Het was al vanaf de start van Mieke's weblog de eerste site die ik bezocht als mijn PC aan gaat 's morgens om te lezen hoe het met haar ging en nu doe ik dat nog steeds en soms lees ik dan vroegere berichten van haar.

Wat zal jij haar missen Didier, vooral nu de drukte verstomt en de meeste mensen noodgedwongen doorgaan met hun leven.

Ik wens jou en Shannon en de rest van de familie veel sterkte voor de communie van Balder en hoop dat je het cadeautje kunt afgeven. Mieke zal er op haar manier bij zijn, daarvan ben ik overtuigd.

Mocht je niet aan de andere kant van het land wonen dan zou ik je met plezier komen uitleggen hoe je moet strijken...

Groetjes

Maria M zei

Dat het een mooie dag mag worden voor Balder,ik steek een kaarsje aan voor jullie allemaal.

Ma Elly

tinne zei

ook ik ben blij met nog een reactie.Strijken is mijn lievelingsvak maar ik denk dat je te ver weg woont,anders mocht jij je strijk komen geven en zou ik die voor jou strijken.
Veel moed en sterkte voor de ganse familie.
Tinne

Tammy zei

Dag Didier,
hier ook één van de volhoudsters die Mieke haar positieve energie niet kan missen.
Ik hoop dat je zondag het cadeau voor Balder kan overhandigen, en weet zeker dat ook hij en zijn broer jou missen. Wij zullen alvast aan je denken zondag.
enne, ik wil je wel leren strijken hoor.
Dikke knuff

Anoniem zei

Hoi Didier, ik denk nog steeds elke dag aan jouw Mieke en ook aan jou... Zondag zal alweer een moeilijke dag worden, ik weet het ; daarom stuur ik jou komende zondag al mijn positieve energie, over de velden en de straten en dorpjes rond "Deizel" heen... Hopelijk helpt het... We zien wel als je zin hebt iets neer te pennen ; wij houden vol en piepen regelmatig .... DADA.... Keep the faith !

Shirley zei

Volhouder nummer zoveel groet u...
Gewoontes zijn niet zomaar uit een mens te wissen, laat staan 'aanwezigheid'...
Strijken? Kan ik je leren! Call me!
Succes zondag...

Annick zei

er gaat bijna geen dag voorbij dat ik hier eens kom piepen... Mieke leeft bij velen verder...
wij missen haar, wat moet dat dan voor jullie niet zijn...
Balder was vandaag ook in mijn gedachten: morgen zijn grote dag, zonder zijn mama. ik hoop dat je hem rustig kan zien en spreken....
sterkte kerel! je wordt niet vergeten, jouw Mieke evenmin.
en bedankt voor de update. het doet goed je te lezen

groetjes
Annick

Dagoog zei

Didier,

hier nog ene die al eens denkt : "'t is toch te hopen dat Didier naar Balder zijne eerste communie mag gaan" en "Hoe zou het nu met Didier en co zijn" en zo van die dingen. Blij dat je nog een vervolgje geschreven hebt.

Wassen en strijken ? Da's helemaal niet moeilijk (a ja, want zelfs ik kan het). Wanneer ben je thuis ? 'k Zal het een keer komen tonen. Binnen de 10 minuten kun je de was deftig doen (allé, de machine het werk voor jou laten doen) en als je een beetje handig bent (en ik bedoel echt een beetje want ik ben ook niet van de handigste) kun je binnen een half uur basisstukken strijken :-)
Anders kom je maar een paar weken naar hier, kun je al op mijne berg gekreukt textiel oefenen (ik kan het maar proberen hé).

D

Anoniem zei

ne dikke proficiat mieke & didier met de communie van "jullie" baldertje!

kweet zeker dat mieke vanuit de hemel meegeniet van deze mooie dag die het voor dit kindje wel is!

groetjes voor jouw didier en een knipoog voor die ene mooie ster daarboven aan de hemel!!!

xxx

Ann en Seppe* zei

Balder een dikke proficiat met je communie vandaag!
Veel sterkte voor heel de familie vandaag!

Tricky zei

toch effe lastig vandaag hoor, wetende dat Mieke zo graag bij de communie van Balder wou zijn... ik hoop dat je met Shannon naar de mis bent kunnen gaan en toch het mooie kado dat Mieke nog zelf heeft kunnen kopen voor Balder, hebt kunnen afgeven... en een dikke knuffel van mij!
ben bij jullie in gedachten... enne, Didier, 't is dat ik van ver mee yathzee speel met Shannon, vandaar dat ze steeds wint, hihi!
tot de volgende, dan spelen we weer live yathzee, en dan leer ik je strijken... die andere vriend is toch nog niet terug naar huis gestuurd om zijn hemden te gaan strijken dus zo slecht heb ik dat niet gedaan hé!
knuffel
tricky
en shannon, zorg dat je over 2 weken ook nog kan dansen hé!

Anoniem zei

Hopelijk hebben jullie Balder zijn
kadootje kunnen afgeven en even
op een rustige manier van hem kunnen genieten.
Het zal vast een hele moeilijke dag
zijn geweest voor jullie, mieke had
dit zo graag nog meegemaakt....
Ik wens de ganse familie nog veel
sterkte en voor Mieke een knuffel
richting regenboog

Annick zei

veel in mijn gedachten vandaag...
Didier,Shannon, ongetwijfeld een héél zware dag.
ik hoop dat Balder toch wat kunnen genieten heeft. Mieke zou het niet anders gewild hebben.
zo jammer dat ze dit niet meer mocht meemaken, en dat zullen we nog dikwijls denken :-(
warme groet
Annick

Anoniem zei

Proficiat aan Balder voor zijn communie en veel sterkte op deze moeilijke dag voor Jou Didier en voor de ganse familie.

Anoniem zei

Dag Didier.
Dagelijks kom ik nog eens op jullie site.Het deed goed nog eens en berichtje te kunnen lezen.Mieke blijft in onze gedachten.Hopelijk is allas goed met je en je dochtertje.alvast veel sterkte.proficiat aan balder voor zijn communie.ik hoop dat je toch even hebt kunnen praten met hem en z'n kado kunnen geven.en de strijk dat komt zeker in orde.Al doende leert men zou mieke zeggen.kop op.veen sterkte.

Anoniem zei

Ik ben echt benieuwd hoe het met je gaat... Weet dat we vaak aan je denken, didier!

Anoniem zei

PROFICIAT MIEKE MET JE MOEDERKESDAG!!!

wat hebben je bengeltjes toch geluk gehad met zo'n mama als gij...

ongetwijfeld onvergetelijk!

het ga je goed ginder!

Anoniem zei

tja een maand geleden... pff wat gaat het snel... Ook al ben je al veel te lang verdwenen onder ons midden....

Ines Martens zei

Lieve Mieke...

Wat mis ik die vrolijke vroege-ochtendnoot hier op je blogje...

Ook al heb ik je nooit gekend... Ja, ook ik mis je.

Voor jou veel sterkte, Didier!

Lief, Ines

Anoniem zei

Beste, je kent me niet, maar ik denk wel dat Mieke me nog zou kennen. Lang geleden zaten we samen in de jeugdbeweginG; Heel toevallig kwam ik op de site van Mieke Degryse. Jammer genoeg moestik zo'n droevig bericht lezen. Mieke, waarmee ik vroeger nog zo veel heb mee kunnen lachen, altijd opgewekt, altijd in voor een discussie,...
Ik wens je veel sterkte!
Leen

Marie Ann zei

Hallo Didier

Goed thuisgekomen na het feestje van Tricky? Vond Shannon het een leuk feest? Geniet zondag van de kinderen!

groetjes

Marie Ann

Annick zei

Mieke, waar je ook bent, ik mis verdorie je optimistische kijk... het ga je goed, meid

en Didier, hopelijk gaat het ook met jou.

grs
Annick

Anoniem zei

Dag Mieke,
Ik mis je schrijfsels op deze blog!
Veel sterkte aan je ventje en aan de kindjes! Ik hoop dat Didier en de kindjes het verlies een plekje kunnen geven in hun leven. Ik duim voor Didier dat hij sterkte en begrip kan vinden bij allen die hen omringen!
Veerle