zondag 19 april 2009

EINDE

Lieve mensen die deze blog hebben gevolgd, hebben meegeleefd, hebben gereageerd.
Het is de blog van mieke. De plaats waar mieke al wel en wee kon van zich af schrijven In het begin anoniem, nu al veel minder .. de teller is 155.000 hits gepasseerd .
Mieke had haar blog omgevormd tot het verhaal van een jonge vrouw met terminale eierstokkanker. Zij had ergens de hoop dat er lotgenootjes iets zouden hebben aan haar hersenspinsels. Ik denk dat ze daarin is geslaagd.
Daarom petje af voor mijn madam ...

Shannon is vanavond ook naar huis. Morgenochtend ga ik de puinhoop die ik voor het gemak mijn bureau zal noemen gaan bezoeken. Morgenmiddag wordt de urne bijgezet.

Vanmiddag zijn mijn ma en willem komen eten en samen naar de koers gekeken.
Eigenlijk hebben ook zij ons al steeds gesteund, maar nogal vaak met zaken die het spotlicht niet halen ... als we weer eens op weekend waren : hondjes, vissen, geit en kippen verzorgen. Voor mij zijn ze het laatste jaar een grote steun geweest, soms gewoon door over het voetbal en de koers te praten ... dat nam soms een beetje de spanning weg...of mieke gezelschap gehouden als ik eventjes weg moest de laatste weken.

Mieke was rond 21u nu reeds een week gestorven.
Ik kan het niet geloven, maar het zal straks een maand worden, dan 3 maand, een jaar enz..

Ik heb van een aantal mensen de vraag gekregen om deze blog verder te zetten, maar ik denk niet dat een meerwaarde zal geven aan dit verhaal van mieke.
Misschien als het allemaal wat kleiner was geweest, maar ik heb het moeilijk om hier te blijven mijn gevoelens op het internet te zetten en dan merken dat er heel wat in de gemeente, werk, vriendenkring, familie van mij en mieke dit dagelijks meelezen. Dan zal ik me geremd voelen en dat is het niet meer puur !

Mieke heeft heel veel aan jullie gehad, dat heeft ze me dikwijls gezegd. Ik heb dat ook de laatste week gevoeld. ..
Ik dank jullie allen voor alle warmte, en ik beloof dat ik op sommige blogs wat meer zal reageren.
Omdat het een beetje creepy wordt om te blijven miekes mail te gebruiken, zal ik ook deze binnen enkele tijd sluiten.
Mijn eigen persoonlijk mailadres is : didier.beerland@hotmail.com.. mail me gerust als je ongerust wordt hihihi... Boodschap voor mensen die me willen bellen en maar enkel het nummer van mieke hebben : mail me en ik stuur je mijn gsmnr door.

Ik wens voor iedereen het beste en probeer te genieten van iedere dag, ik zal proberen om binnen een tijd ook terug een beetje te genieten van het leven waar mieke zo van hield.
Nu lijkt het allemaal nog zo koud en eenzaam. Maar hey mieke, maak je geen zorgen ik zal het goed doen. Ik ga nu stoppen voor mijn keyboard onder water staat
Mieke, LU4ever and ever and so much more... Het ga je goed !!!

29 opmerkingen:

Anoniem zei

Je kent me niet, ik jou ook niet maar ik volg al van in het begin Miekes blog.
Veel sterkte in de toekomst, daar had ik inderdaad nog nooit over nagedacht dat je in zo'n 'geval' ook de 'stief'kinderen verliest.
Heel triestig vind ik dit, voor zowel jij als voor de kinderen. Ik hoop dat jullie contact kunnen houden...

Anoniem zei

Didier,

Hoe graag we hier willen blijven lezen, het voelt juist aan dat de berichtjes op de blog nu eindigen. Het is en blijft inderdaad Mieke’s blog. Nog even berichtjes posten was wel nodig, ben blij dat je dat nog hebt gedaan. Al de lezertjes hier voelen nu zeker aan dat Mieke er niet meer is… Gaat raar zijn de komende tijd. Ik vermoed dat we nog meer aan degene die achterblijven gaan denken…

Moet toch even glimlachen, jouw mailbox gaat de eerstkomende tijd goed gevuld worden denk ik. Jij stond/staat zo nabij (ook een beetje ons) Mieke, dat de eerste tijd velen die zich wat veloren gaan voelen, naar jou een berichtje zullen sturen. Ik hoop dat je er soms steun in zal vinden. Je staat er inderdaad niet alleen voor maar je moet er uiteindelijk alleen door. Mieke zal je wel helpen…
Neem nu ook maar even tijd voor jezelf en om samen met Mieke alleen te zijn.

Lieve groeten,

Jeannine

Dagoog zei

Bedankt voor deze mooie afsluiter.

Enne... geen vaarwel maar tot ziens !

Anoniem zei

hallo ,
met een glimlach sluiten we hier af , een glimlach voor de mooie vrouw mieke was.
Bedankt voor de mooie tijd hier online.
Voor didier en familie en vrienden , steun elkaar en probeer hoe zwaar het ook mag zijn verder te gaan met mieke in jullie hart en gedachten
ze zam nooit worden vergeten

Nadia zei

Didier wat zullen we mieke's blogje missen hier gaat de computer s'morgens vroeg niet meer aan gaan of s'avonds laat vlug nog eens piepen wat Mieke ons te vertellen had het voelde zo goed aan dat Mieke haar pijn en mindere momenten met ons wilde delen maar ook haar sterk karakter en moed heeft veel mensen kracht gegeven om door te gaan Mieke bedankt we zullen je niet vergeten ik kom zeker naar je plaatsje waar je nu rust zal vinden en waar je over je geliefden zal blijven waken je was een straffe MADAM dat wisten we al maar hebben dat vrijdag nog eens gezien zoveel mensen zoveel verdriet enkel en alleen voor jou Mieke nogmaals bedankt

Anoniem zei

het ga je goed!
Mieke, het eindigd nooit, steeds zal er wel iemand met je praten, aan je denken ,Didier steunen, de kinjes graag zien en hen helpen opgroeien. Slaap nu maar zacht.Jou pijn is over.

Elly S zei

Het ga je goed Didier.
Mieke zit voor altijd in mijn hart.

tijdtussendoor zei

Het ga je goed!

Natascha zei

Hoi, ik ken jullie helemaal niet persoonlijk. Ik heb Mieke en jullie leren kennen via het programma "hart voor mekaar". Daarna heb ik nog dikwijls aan haar gedacht. Vorige week stond er dan een artikel in flair. Ik werd er opnieuw koud van...maar tegelijk ook zo warm van haar vechtlust en positiviteit. Ik dacht ga eens kijken hoe ze het nu maakt en hoe ze genoten heeft van haar huwelijk waar ze het in het artikel ook over heeft. En dan een donderslag...mieke was overleden. Brok in de keel. Pffff hoe oneerlijk is het leven.
Heb niet meteen gereageerd, maar wou nu bij deze afsluiter toch zeggen dat ik jullie bewonder hoe jullie dit gedragen hebben en Didier chapeau, hoedje af voor jou. Je zegt dat je fier bent op Mieke, maar ik weet zeker dat Mieke ook terecht fier is op jou. Ik hoop dat de zon beetje bij beetje weer feller gaat schijnen in je leven.
Veel sterkte

Anoniem zei

kippevel...

Anoniem zei

met een lach en een traan...
Lieve Mieke, bedankt voor je mooie en positieve kijk op het leven. vaarwel en tot later...
Lieve Didier, veel kracht en moed voor de komende tijd... hopelijk komt er een oplossing voor de kindjes.
ik blijf aan jullie denken (en kom hier zeker nog eens "teruglezen")

groetjes
Annick

Anoniem zei

Dag Didier,

Bedankt dat je Mieke haar blog nog even hebt voortgezet.
Ik heb er alle begrip voor dat je nu wilt stoppen.
Ik wens je alle moed en kracht en kom vast nog wel eens horen hoe het met je gaat.
Nogmaals bedankt!

Mandy.

veerle zei

Telkens als ik hier kwam lezen dacht ik : wat een sterke vrouw is Mieke toch!
Nu denk ik: wat een sterke man is Didier!
Ik vind het zo bijzonder dat je zelfs in deze moeilijke dagen naast het verdriet een lach weet te brengen.
Ik zal nog veel aan jullie denken.
Ik wens je het allerbeste toe!

veerle

Anoniem zei

Didier fijn dat je het blog laat bestaan Ik was er tenminste heel blij mee Het blog had alleen jaren langer mogen duren.Het gaat je goed liefs

Anoniem zei

Lieve Didier,

Mijn grootste respect voor jou!! Tenslotte heb je Mieke het afgelopen jaar dagelijks door dik en dun gesteund, in goede en kwade dagen, in ziekte en gezondheid!! Je hebt je huwelijksbelofte méér dan waargemaakt. Ik wens je sterkte, moed maar vooral vreugde... Mieke zit voor altijd in mijn hart, maar ook jij hebt een plaats verdiend!
Ik wil jou bedanken voor alles wat je voor Mieke en ons hebt betekend en nog steeds doet!

Valérie

Anoniem zei

Jij hebt dit heel goed gedaan!

Son zei

*RESPECT*

Maria M zei

Maak er het beste van,en Mieke woont in je hart,en dat heb je steeds bij je.
Groetjes uit Mol

Anoniem zei

Dankjewel Didier, omdat je in de voorbije moeilijke week Mieke’s blog hebt bijgehouden. Ik wens je vooral nog heel veel steun en liefde toe van de mensen die je omringen. Misschien zien we elkaar ooit bij Tricky.
Liefs
Marie Ann

Anoniem zei

Didier,

hier bestaan geen woorden voor!

bedankt, doe wel en zie niet om!

Sterkte

Ann en Seppe* zei

Met tranen in de ogen lees ik je laatste woorden didier, Mieke was steeds Seppe's steun. Al was Mieke al veel eerder palliatief dan Seppe*. Hopelijk komt haar boek ooit in de schijnwerpers.
Het gaat je gaat! Ga jullie missen.x

tinne zei

ik ken jou niet en omgekeerd ook niet ,zal waarschijnlijk ook nooit komen.
Mijn respect voor jou is groot,je bent een goed mens.
Toch zal ik het blogje van Mieke niet van mijn bureaublad doen ik heb haar steun nog nodig
Bedankt voor alles Didier
Ook ik zal jullie hard missen
groetjes
Tinne

Ann Vanmoen zei

Beste Didier,

Ik wil je het allerbeste toewensen in alles wat je doet.
Je bent een prachtige man die alles voor Mieke* heeft gedaan.
Mieke* is een pracht van een jonge vrouw die voor velen altijd en overal een steun zal zijn.
Het ga je goed.
Liefs,Ann
http://www.bloggen.be/robinenanouk

Anoniem zei

Mieke verliet zich op jou, dus dat doe ik ook. Jammer voor haar blog, maar mieke schrijft niet meer en jij hebt al genoeg erfenissen te dragen. Vind een leven voor jezelf zonder mieke, al krijg je er haar met een stokken uit. Dat mens blijft een glimlach rond onze mond toveren, what a lady. Maar naast een lady hoort een waardig prins, en nu verdien jij tijd en kansen. As Mieke would had wanted and asked for! Didier, go for it! g-riet-ings.

Ines Martens zei

Didier,...

Je bent een pracht-ventje geweest voor je Mieke. Al hebben jullie elkaar 'maar' 3 jaar gekend. So what! Jij was Mieke's steun, haar geliefde, en bovendien: haar man!

Ook al ken jij mij niet, en ik jou ook niet zo goed (buiten de blog) Ik zal jou missen, en ook Mieke's verhalen.

Ik vergeet haar nooit, zo'n altijd opgewekte, vrolijke mie!

Het ga je goed, Didier.

Liefs, Ines

Ann en Seppe* zei

Ik mis je Mieke? bedankt voor alles, de lieve woorden,de steun naar ons en Seppe toe. En je kaartjes, staan nog steeds op Seppe's* kamer.
Geef je Seppe een knuffel van me. Dank je Didier om bij onze blog op bezoek te zijn geweest.
Sterkte

elke zei

Het gaat je goed, Didier. Op een dag zal je merken dat het beetje bij beetje beter gaat!

Je hebt gelijk om dit verhaal hier te stoppen. Je laatste berichtjes zijn een mooie afsluiter van deze blog. Jullie missen Mieke het meest van al, maar ik ben zeker dat heel wat bloggers haar ook zullen missen.

Anoniem zei

zo stil hier...

't is wennen, toch nog elke dag meermaals een kijkje komen nemen...

mieke, we missen je, je opgewektheid, je doorzetting, je kwinkslagen...

ik kijk naar de hemel en knipoog, ontvangen...?

Ann en Seppe* zei

Bedankt voorhet bidprentje Didier!
Geweldige fot, geweldige vrouw.
Liefs