donderdag 16 april 2009

k voel me een beetje als de nachtradio, iedere maal als er velen slapen, dan pas komt mijn bericht. Got ja hoe was mijn dag ... eindelijk een beetje rust vanmorgen, stilte voor de storm dus voor deze middag. Het was ook een dag van afscheid : afscheid van mieke's bolleke (mieke had haar wagen vorige week verkocht maar die stond hier nog). Voor de laatste keer heb ik mieke gezien in het funerarium, het besef dat dit de laatste maal was dat ik haar lichaam kon zien is hartverscheurend. Morgen om 10u30 staat de klok stil. Morgen is het de begrafenis van mijn keppetje. Sorry als het in de ik vorm is want het is ook de begrafenis van een dochter, een moeder, een zuster, een vriendin. Maar het is mijn keppetje. Vandaag ben ik al boos geweest op alles en iedereen, de oneerlijke wereld, en als god bestaat dan beloof ik hem een pak rammel.

Vanavond heb ik terug een gaste : tricky. We hebben yahtzee gespeeld samen met shannon, een grote fan van tricky, en vooral heel gezellig gekletst over mieke.
Enne tricky ... ik zal volgende maal echt koken beloofd !!!
Een lach en een traan aflevering de zoveelste.

Ik ga slapen, ik wil nog zoveel vertellen en eigenlijk ook niets. Morgen wordt terug een moeilijke dag. Bedankt aan de mensen die me hebben gesteund... jullie zullen die extra knuffel zeker ooit ontvangen.

34 opmerkingen:

Dagoog zei

Ik zou ook heel boos zijn in jouw plaats.

Veerle zei

Die boosheid is heel begrijpelijk! Ik kan erzelf nog niet bij! Het is heel dikwijls zo oneerlijk verdeeld.
Het zal idd. ongelooflijk veel pijn gedaan hebben om Mieke voor het laatst te zien gisteren!
Didier, ik wens je enorm veel sterkte toe voor vandaag! In gedachten ben ik bij jullie. Ik was heel graag gekomen maar ik ben van Antwerpen en heb een gebroken voet gegaan waardoor ik nog niet met de auto kan rijden.
Kaarsjes branden en ik ben in gedachten héél dicht bij jullie!
Veerle

Evelien zei

Didier

Ik kan er vandaag jammer genoeg niet bij zijn. Maar in gedachten ben ik vandaag zeker bij jullie.
Ik wens jij, de kids en de ganse familie heel veel sterkte vandaag en de komende dagen, weken, maanden en jaren.
Evelien

Gea zei

heel veel sterkte toegewenst!!!

Elsbabbel zei

Didier,
Ik heb een liedje op mijn blog geplaatst voor Mieke en Peter (een vriend die enkele dagen voor Mieke totaal onverwachts overleed) en héééél luid meegezonden. En weet je, het deed ferm deugd.
Heel veel sterke in deze donkere dagen.

Anoniem zei

Voor jou Didier naar Mieke toe.....

Als ik de druppels zou mogen zeggen
hoeveel ik van je hou,
zou het de hele dag regenen, speciaal voor jou!

en regenen doet het.. zelfs het
weer heeft verdriet om het verlies
van Mieke...
warme groet

Anoniem zei

Didier,

Hoewel je me ongetwijfeld niet kent, wens ik je voor vandaag heel veel sterkte, moed en wijsheid toe. Ik heb mijn lagere school doorlopen met Mieke in mijn klas en hoewel we geen contact meer hadden, was ik enorm geschokt door de ziekte van Mieke. Ik kan niet anders dan zeggen dat ik enorm veel bewondering heb voor jullie beiden. De manier waarop deze blog geschreven is en de liefde die je gewoon van het scherm kan voelen is uitzonderlijk. Ik weet zeker dat Mieke nu bij je is en dat altijd zal zijn. Sterkte!

Annick

ria zei

Didier,

zoals zovelen hier ken ik Mieke alleen door haar op televisie te zien. Toevallig zag ik haar dinsdag in Flair staan en ik dacht: even naar haar blog surfen.
Te laat, zo bleek. Te laat om haar te zeggen dat ik een enorme bewondering had voor de manier waarop ze haar lot droeg en omging met alles wat haar zo onrechtvaardig overkwam.

Ik vertel nu aan jou over mijn bewondering voor die bijzondere vrouw van jou en hoop dat je er iets aan hebt.

Ook jij hebt je heel sterk getoond en dat doe je nog steeds!

Heel veel moed gewenst voor morgen en alle andere dagen.

Ria

Anoniem zei

Woorden schieten tekort bij zoveel emotie maar ik wou jou, Didier, en vooral de kinderen héél veel sterkte wensen in deze moeilijke dagen. Mieke is nu tot rust gekomen en dat is wat ik jullie ook wens: peace of mind. Jullie hebben genoeg gestreden. Maak tijd voor elkaar en geniet van de kleine dingen, dingen waar ook Mieke van genoot. Hou haar voor altijd in jullie hart. Hoewel ik haar niet ken(de), voelt het alsof ze ook bij mij een klein plekje in mijn hart veroverd heeft. Slaap zacht, Mieke.

Anoniem zei

Hoi Didier Sterkte vandaag er wordt aan jullie gedacht Laat jullie liefde jou de kracht geven om door te gaan en boos zijn prima hoor Als het mijn tijd is ga ik met God een babbeltje maken want er zijn best wat vragen die ik heb en het heen gaan van Mieke is er een van. Ik heb wel het idee dat het een mooi afscheidt van Mieke zal worden warm en vertrouwd Grote zus jammer dat ik er niet bij kan zijn Moet heel mooi zijn als je grote zus jouw afscheidsdienst mee in elkaar heeft gezet.Liefs voor jullie allemaal Bernardine

Anoniem zei

Beste Didier en kindjes

Hoewel ik jullie ook niet ken, wil ik jullie mijn oprechte deelneming betuigen en heel veel sterkte... Ik had net het artikel in Flair gelezen en wilde nog zo graag zeggen aan Mieke dat ik enorm opkeek naar het positivisme waarmee ze door het leven gaat, maar helaas ben ook ik te laat... Ik kreeg een krop in de keel toen ik het artikel las.. opmerkelijk hoe jullie die periode samen doosparteld hebben en nog samen genoten hebben van alle mooie dingen...

Veel sterkte!

Caroline

clair1991 zei

heel veel sterkte vandaag, maar durf alsjeblieft door je verdriet heen te lachen....
in gedachten ben ik erbij
grts
frieke

Anoniem zei

Ik wens iedereen die van Mieke hield ongelovelijk veel sterkte.
In gedachten ben ik bij jullie.
En boos zijn mag hoor,het kan ongelovelijk opluchten als je je eens lekker laat gaan!

Mandy.

Anoniem zei

dag Didier,

Ik denk dat je ons niet meer kent maar wij waren de 'oude' baasjes van de kleinste york, Djaika. We wensen u, de kindjes en de ganse familie en vrienden veel sterkte toe. Laat niet over u lopen met al die misplaatste commentaren. Denk gewoon aan alle mooie momenten tussen jullie. Veel sterkte.

Vanessa en jurgen.

Ann en Seppeke* zei

Veel sterkte vandaag Didier, kids en familie.
Laat je boosheid maar komen.
Die zogezegde God! zal nog van veel mensen rammel krijgen denk. Ik sta op de eerste plaats in de rij.

Ines zei

Didier, veel sterkte. Je mag boos zijn. God, voor mij bestaat hij niet... Als hij echt bestond, waarom dan zoveel verdriet voor vele mensen?

God rammel krijgen? Ik doe mee!

Anoniem zei

Aan Didier & kids, familie en vrienden van Mieke...heel veel sterkte

Er is een schakel die de dood niet kan verbreken, liefde en herinnering leven altijd voort...


Fam Luyckx-Bafdel

Annick zei

in gedachten bij jullie vandaag...
zelfs de natuur rouwt mee...
zal heel moeilijk worden, maar jouw keppetje zal je er op de één of andere manier doorhelpen.

heb voor het eerst sinds lange tijd weer eens de Flair gekocht... eentje om te bewaren...

kan je boosheid goed begrijpen, vind die ook normaal. krop het niet op, Didier...

Mieke, vaarwel...

warme knuffel
Annick

Geert zei

Veel sterkte, ook aan Shannon.
Vandaag en vele andere dagen gaan ook voor haar heel moeilijk zijn.
Mieke was voor haar veel meer dan Didiers vriendin of partner.
Het was ook haar eigen vriendin, speelgenoot, geheimenhoudertje.
Toen ik woensdag haar aan de lijn had, wist ik niets anders te zeggen dan: is uwe papa daar?
Tot eersthoors

Anoniem zei

Ik heb Mieke leren kennen op de palliatieve eenheid te Roeselare,en het was en is een pracht vrouw,zo moedig,zo vooruitkijkend,
wat vertelde ze veel over haar "ventje"haar kindjes,
Lieve Mieke,ik bid voor je,lieve Didier,bedankt voor de hele gelukkige jaren die je Mieke gegeven hebt,want je was echt de ware voor haar.
Ik wens gans de familie mijn innige deelneming toe,en God....waarom??????

Anoniem zei

Er zijn geen woorden, die de diepte van ons medeleven kunnen weergeven bij dit afscheid.
Met Oprechte Deelneming!

Anoniem zei

Geen woorden, maar in gedachten bij jullie.
Veel sterkte
Chris

Anoniem zei

het zal een zware dag voor je zijn.
er zal nog een moeilijke periode volgen.
hiervoor zou ik jou didier iets willen meegeven.
ik schreef het ooit als de oma van mijn toen beste vriend overleden is.
en heb het ook al aan mijn nonkel op gedragen.
en wil het jou een beetje schenken uit respect voor jou Mieke.

Afscheid

Bestaat afscheid nemen.
Kunnen we niet beter zeggen het krassen van deze persoon in ons hart
Dat is beter dan afscheid nemen.

Want men vergeet deze mensen niet.
Niet als ze dood gaan niet als ze weg gaan niet als ze jou verlaten.
Je vergeet nooit iemand want elk persoon laat een kras achter in je hart
Alleen da ene al wat dieper dan de andere.

En dan kunnen wij maar één ding doen en dat is deze persoon niet vergeten,
Dus moeten we nooit afscheid nemen.
Want als we in ons hart kijken vinden we die persoon steeds terug


veel sterkte in de toekomst en je zal het zeker goed doen.
Mieke is altijd bij je

marcus zei

Ikzelf zou ook heel boos worden.Het is heel begrijpelijk dat GOD zoiets toelaat..Je hebt gelijk dat HIJ een pak rammel verdiend.Ik wens je heel veel sterkte in deze verschrikkelijk moeilijke periode..

Mijn innige deelneming

Anoniem zei

mijn oprechte deelneming

nathalie

Sabine zei

Hoi Didier,

Ik wens je ongelooflijk veel sterkte toe vandaag, wat moet het moeilijk voor jou geweest zijn om gisteren voor het laatst Mieke haar lichaam te zien. Kan goed geloven dat je boos bent, krop het zeker niet op.
Jouw keppetje waakt nu als een beschermengel over jou en de kinderen.
dikke knuffel voor jullie
groetjes Sabine

Anoniem zei

ik dwaal hier doelloos rond op hoop om nog één berichtje van Mieke te lezen

Het was een prachtige dienst vandaag.


Evi, Kyenna en Iliana

Anoniem zei

Lieve familie van Mieke,
Ik wens jullie de nodige kracht en moed om dit zware verlies van Mieke een plaats te geven in jullie leven.
Sterkte aan iedereen

Sabine zei

Hoi Didier

Ik heb voor morgen speciaal mijn postje gewijd aan jouw Mieke, ik hoop niet dat je dat erg vind, ze heeft een ongelovelijke indruk op me achtergelaten
ik wens je voor de rest nog héél véél sterkte toe in de moeilijke weken die nu zullen volgen
groetjes Sabine

elke zei

Beste Didier,

ik heb de laatste dagen je berichten gelezen (op het werk) en nog niet gereageerd omdat dat van daar nu eenmaal niet gaat.

Ik heb gelezen hoe ontzettend boos je was, verdrietig, en ook dankbaar voor die jaren samen. Drie jaar is echt al een hele tijd, wetend wat jullie samen doorgemaakt hebben. Zoals Mieke terecht trots mocht zijn op haar manier van leven en haar eindeloos optimisme, zo mag jij trots zijn op de manier waarop je haar ten volle gesteund hebt. Toen ze zelf haar berichten schreef, ging bijna alle aandacht naar haar. Terecht, uiteraard. Maar soms werd vergeten hoe het voor jullie moet geweest zijn. Nu gaat alle aandacht naar jullie en ik wens jullie vanuit mijn hart alle sterkte toe die jullie nodig hebben om deze moeilijke en pijnlijke periode door te komen. Ooit komt er een dag dat het minder pijn gaat doen, al lijkt dat nu onmogelijk. Maar die periode van rouw waar jullie nu door gaan, die heb je echt nodig. Ik hoop dat jullie steun vinden bij elkaar en op termijn vol dankbaarheid kunnen terugkijken op het (veel te korte) leven van deze prachtige vrouw, moeder, vriendin, zus, ...
Veel liefs!

Anoniem zei

Didier,
veel woorden voor dit verlies hebben we niet,uit de weblog kunnen we uitmaken dat Mieke een fantastische vrouw,moeder,zus,vriendin was voor velen....
we willen jullie allen héél veel sterkte toewensen in de komende tijd, laat herinneringen aan mooie momenten je verdriet verzachten en probeer "commentaren" over je te laten gaan
schouderklop

Maria M zei

Dag Mieke.

ANNIE BERNARD zei

lieve vriend laat je niet uit je
lood slaan mensen weten niet wat ze zeggen jammer
ik zeg je veel sterkte
wij denken aan mieke
en de kindjes
sterkte
Annie Bernard

Maria M zei

Waarom toch,waarom toch,waarom toch.
Maar wees zeker dat ze over jullie waakt.
DAG MIEKE !

Dag iedereen die betekenis heeft gegeven aan haar veel te korte leven.
Dag kindjes!!!
Dag DIDIER